Vil du gå i 8-9. klassen?

Visitation til 8-9. klassen sker som et samarbejde mellem skolelederne på elevernes distriktsskoler, UU-vejledningen og elevernes forældre/netværk.

Ønsker du at blive optaget, skal du sammen med dine forældre og evt. andre netværkspersoner kontakte 8-9. klassens vejleder, se kontaktoplysninger her. Der aftales herefter et tidspunkt for en samtale, hvor vi bl.a. orienterer om skolen og taler om din motivation for at begynde på skolen, samt om det er realistisk at opnå en afgangsprøve, og hvad der skal til for at eleven bliver uddannelsesparat.

Er du fortsat interesseret efter samtalen, skal afgivende skole sende relevante skolepapirer.

En indstilling skal som minimum indeholde:

• En forside med elevens grunddata (navn, adresse, telefonnummer, relevante kontaktpersoner, mv.)
  • Aktuel skoleudtalelse/pædagogisk notat samt evt. faglige test
  • Uddannelsesplan fra unoung
  • Fraværsstatistik
  • Karakterer

Indstillingen bør desuden indeholde følgende akter, såfremt de forefindes:

• Pædagogisk psykologisk vurdering
  • Erklæring fra Børne– og Ungdoms psykiatrisk Center, hvis eleven er udredt
  • Børnefaglig undersøgelse
  • Ordblindetest mv.

Optagelse på 8-9. klasse sker altid med hensyntagen til den eksisterende elevsammensætning i klasserne. Der er løbende optag og visitation efter behov. Når en elev er blevet godkendt, starter eleven i 1 måneds afklaringsforløb. Såfremt alle parter er enige herom, indskrives eleven efter periodens udløb.

Forældresamtykke

Indstillingsskema